تأثیر افزایش قیمت فولاد بر مسکن
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، در یکی، دو ماه گذشته بالغ بر ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش قیمت فولاد را داشتیم، بنابراین طبیعی است که وقتی قیمت ‌ها این گونه نوسان دارد، باید منتظر باشیم که قیمت ساختمان نیز به همین نسبت بالا رود و مصرف‌کننده هم مجبور شود  گران‌تر بخرد، این وضعیت پیش‌ بینی می‌شود. از طرف دیگر این نوسانات بازار ضربه‌ های بدی را به سرمایه‌گذار و سازنده‌ های واقعی در امر ساخت و ساز مسکن وارد می‌کند، ممکن است یک بی‌ اعتمادی و نا امنی در سرمایه‌ گذار به وجود بیاورد. 

زمانی که انبوه‌ سازان پیش ‌فروش می‌کنند، قیمت آن واحد ثابت خواهد بود، اما این نوسانات قیمت‌ها باعث می‌شود اختلافاتی شدید بین فروشنده و سازنده با خریدار ایجاد شود. از این رو باید از مسئولان دولتی سوال کرد که با توجه به این نوسانات قیمت چه کاری باید انجام داد؟ در اروپا، آمریکا و کشورهای دیگر معمولا از سرمایه‌ های خرد، سرمایه ‌های بانک‌ها و تسهیلات بانکی استفاده می‌کنند و از طرف دیگر آنها تورم ناچیزی دارند، بنابراین سازندگان به ویژه انبوه‌ سازان با اطمینان خاطر نسبت به ساخت و ساز اقدام می‌کنند. این نوسانات بازار و جهش قیمت‌ آهن آلات باعث می‌شود تعدادی از انبوه ‌سازان، ساخت و ساز را متوقف کنند، زیرا نگران هستند و احساس ناامنی می‌کنند. 

حاصل این نوسانات بی‌حساب و کتاب و بی‌رویه باعث می‌شود اختلالاتی در بحث ساخت و ساز، خرید و فروش مسکن اتفاق بیفتد و بخش خصوصی و به ویژه مردم بیشترین ضرر را متحمل شوند. از طرفی بیشترین مشکلات قرار دادی و شکایات ایجاد می شود و این موضوع به وجود می آید که بتوانند تعهدات خود را به موقع یا با قیمت‌ های تعیین شده انجام دهند؛ بنابراین شاهد افزایش پرونده های قضایی خواهیم بود.  برخی از این افزایش قیمت‌ها ناشی از افزایش قیمت جهانی است؛ اگر دلار تغییری کند، بلافاصله شاهد افزایش در بخش فولاد و بخش های دیگر خواهیم بود و در واحدهای تولیدی نیز ممکن است به دلیل وارداتی بودن برخی قطعات، در تعمیر و تعویض آنها تاثیر گذار باشد.





:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: